Jak zdobyć zdjęcia na bloga lub własną stronę www?

Rozwój portali społecznościowych takich jak blogi, serwisy informacyjne lub portale tematyczne, spowodował zwiększenie zapotrzebowania na zdjęcia. Przekaz treści za pomocą słów jest niewystarczalny. Facebook podczas zakładania strony odnoszącej się do bloga sugeruje zamieszczanie zdjęć. Prowadząc stronę turystyczną opisującą miejscowość, jej piękne widoki, ciężko zobrazować wszystkie zalety słowami. Niestety, ale nie każdy interesuje się fotografią, a ta stał się pozycją obowiązkową w mediach społecznościowych. Jest kilka możliwości rozwiązań graficznych na swojej stronie.

Fotografia własna

Najprostszą metodą pozyskania zdjęć jest zrobienie ich samemu, czyli fotografia własna. Każdy w domu posiada telefon z aparatem cyfrowym lub sama aparat. Jeśli prowadzi się bloga kulinarnego, to można zrobić zdjęcia własnych prac w kuchni. Automatyczne ustawienia aparatu zadbają o jakość zdjęć, a statyw i samowyzwalacz zrobią resztę. Podobnie sytuacja wygląda, gdy prowadzi się stronę o klubie piłkarskim. Osoba przebywająca na meczu samodzielnie może wykonać wiele zdjęć. Wystarczy do dyspozycji telefon z aparatem lub sam aparat. Tutaj przydałby się sprzęt fotograficzny z wielokrotnym zoomem optycznym, aby zdjęcie podczas zbliżenia nie straciło ostrości. Fotografia własna to bardzo dobry sposób na uniknięcie zbędnych kosztów, bo profesjonalne zdjęcia oferowane przez agencje kosztują od kilkudziesięciu złotych wzwyż. Oczywiście są też strony www, które oferują darmowe, ale nie zawsze będą spełniać nasze oczekiwania.

Strony www oferujące darmowe zdjęcia

Potrzeba jest matką wynalazków, a w przypadku zapotrzebowania na fotografię mówimy o stronach www, które oferują darmowe zdjęcia. Prowadząc bloga bazującego na relacjach damsko-męskich, możemy znaleźć na różnych portalach ogrom zdjęć obrazujących pary wspólnie spędzające czas. Tematyka zdjęć par bywa różna. Od wspólnie spędzonych chwil przy kominku po nagość zakrytą. Zamieszczanie zdjęć na wspomnianych stronach jest dobrowolne, ale powoduje się zrzeczenie praw autorskich i zgodę na dowolne ich rozpowszechnianie oraz przetwarzanie. Jest to bardzo wygodny sposób pozyskiwania zdjęć, bo zupełnie darmowy. Niestety, wiąże się to z różną jakością fotografii. Czasem mały format zdjęcia uniemożliwia jego obróbkę, często zdjęcia nie są ostre lub zawierają skazy, plamy, ziarno. Lepszej jakości zdjęcia oraz szerszy wybór oferowany jest przez strony www, które oferują zdjęcia stockowe.

Jakość ma swoją cenę – zdjęcia na sprzedaż

Prowadząc witrynę internetową, która oferuje wycieczki turystyczne lub promuje pensjonat, należy zakupić zdjęcia na użytek komercyjny. Niestety, ale zdjęcia stockowe można wykorzystać wyłącznie na użytek własny. Publikując zdjęcie, należy podpisać autora lub instytucję posiadającą prawa autorskie do zdjęcia. Sytuacja zmienia się, kiedy autor wyrazi chęć nieodpłatnego udostępnienia fotografii w celach komercyjnych. Wtedy można wykorzystać zdjęcia stockowe. Takie porozumienie jest możliwe, gdy autorowi zależy na promowaniu własnego nazwiska. Należy pamiętać, aby otrzymać pisemną zgodę, gdyż ustna nie jest udokumentowana.

Zdjęcia na sprzedaż, oferowane przez strony www, to jak wspomniano w tekście wcześniej, wydatek minimum kilkudziesięciu złotych. Zaletą zakupu jest pewność, że autor nie zgłosi roszczeń wobec opublikowanej fotografii. Profesjonalista gwarantuje także wysoką jakość swoich prac, możliwość ich edytowania i dostosowania do potrzeb własnych.